söndag 3 april 2011

Premiär på discotek

Vi var på KG-premiären igår (en ny gayklubb i sthlm). Vi var där väldigt länge och ändå lyckades de missa mig, Sofie och Emil på varenda vimmelbild! Dåligt.

Annars var det ju en riktigt trevlig kväll igår. Vi började med en storslagen buffé i Sofie och Olas lägenhet i Danderyd (inga dåliga villor i det området). Buffén bestod av varmkorv med bröd, ölkorv, mozzarellapizza, oliver, chips med guccadipp och Ahlgrens sura bilar. Vi tog helt sonika det vi tyckte var godast utan större eftertanke. Sen blev det sådär en massa drickande, en massa pratande och en massa nostalgibildkollande på dator. Vi drog sedan på Söder där de på Debaser hade gayklubbspremiär av KG. Sofie var väldigt exalterad över det faktum att vi skulle gå på premiären och jag förstår fortfarande inte varför det skulle vara något mer speciellt. Men hennes glädje över det var ju ändå gulligt. Emil däremot, som varit i Spanien alldeles för länge, kallar alla former av klubbar för discotek. Men de verkar de göra i Luleå också så inget konstigt med det.

KG var väl det man kunde förvänta sig. Väldigt flatigt och några enstaka bögar. Detta då eftersom det var en flatklubb för flator och deras vänner. Annars är ju sthlm bögarnas stad. Eftersom jag är fruktansvärt gammal så blev jag trött redan där vi klockan ett. Jag höll ut en extra timme utan att gnälla bara för att jag inte ville vara den som var den men vid två så sa jag att jag ville hem och det ville både Sofie och Emil också. Vi köpte lite mer korv och satte oss sedan på tunnelbanan hem. Och jag, som vanligt, tunnelbanesov hela vägen till Hässelby.

Idag har jag varit i Vällingby och utvidgat garderoben ytterligare. Hittade en sjukt snygg klänning på rea. Övernöjd med det! Sen köpte jag nya jeans, leggings, scarf och några tröjor också. En väldigt bra och givande shoppingdag med andra ord. Fast egentligen var jag ut för att köpa en jacka och denna i form av Fjällräven men de hade inte en enda i hela Vällingby så det blev inget med det. Får dra iväg till stan och leta i veckan för jag står inte ut så länge till med vinterjackan. Jag blir...svettig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar