söndag 3 april 2011

JÄFLA ankdjur


Jag har ju pratat om detta med träning länge och det har som inte blivit av men ikväll tog jag tag i saken och drog iväg på en liten promenad efter strandkanten. Är jätte vackert att gå där, finns en massa olika ankdjur och då blir jag glad! När jag traskade där och närmade mig vattnet kom ett gäng svanar glidandes förbi varpå en närmade sig mig lite. Jag bara; "ååå en vacker svan" och stod kvar i fascinationen över det magiska som skulle hända där näst. Men då plötsligt ruggade svanen upp sig och skulle som gå mot attack mot mig och jag fort som attan flydde upp till gångvägen igen. Sen, jag lovar, förföljde denna crazysvan mig resten av den mysiga strandpromenaden. Jag bara kutade bort, tog en omväg, men sen var den där igen bakom trädet typ. Helt absurt. Det är första gången i Stockholm jag varit riktigt rädd!

Så imorgon är det jag som drar iväg och köper mig ett överfallslarm och tårgasspray.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar