måndag 11 april 2011

Datanörd

Denna vecka så jobbar jag på kontoret hela veckan. Det där stället som jag till en början hade så svårt att hitta till. Men nu hittar jag tack vare en vägbeskrivning som inte innehåller värderingar kring vilka hus som är snygga eller inte.

Detta är för en utställning som ska vara för företaget. Min uppgift hittills har varit att designa folders och affischer. Jag måste erkänna att jag tycker detta är förskräckligt kul och jag tycker jag fått till det förskräckligt bra också. För en person på noobnivå är det bra. Jag varvar mellan publisher och paint(!) eftersom det är de enda programmen som jag kan bra. Något som är komiskt är att trots att jag är väldigt beige i mina datakunskaper så räknas jag som en extremt välkvalificerad datanörd på jobbet. Om det krånglar med datorn, då är det mig man frågar! Jag vet inte riktigt varför det blivit så, jag brukar kunna vara allmänt kaxig men inte då det gäller datorer. Min teori är väl helt enkelt att trots att jag är beige så kan jag nog det bättre än de andra. Generationsfråga.

En annars väldigt speciell sak är att nästa vecka kommer jag få träffa Bira. Det är en obeskrivligt stor längtan inför detta möte. Snart är det vi två igen. Bira och jag mot världen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar