onsdag 6 april 2011

DAF OER!

Egentligen så skulle jag inte behövt fara från jobbet eftersom jag tekniskt sett ska vara där om inte så länge men en dusch behövdes så jag for hem och mellanlandade. Jag har haft två tunga dagar som blivit tyngre eftersom sömnen uteblivit en del. Jag är med andra ord relativt gnällig och bara längtar tills Civilingenjören ringer så att jag får gnälla lite extra mycket och hon avslutar med ett "men jag är stolt över dig".

Nä men annars är det väl helt okej. Håret skulle behövt en färgning eftersom jag snart börjar se sådär trevlig och blond ut. Det är två veckor kvar till jag tippar över gränsen att vara närmare 30 år än 20 år. Vilket innebär också att om någon planerar att skicka ett vykort från Florida så bör det ske snart.

Apropå vykort så fick jag ett vykort från Civilingenjören idag som varit i Frankfurt. Eftersom vi bägge är ganska så nördiga då det gäller matte och sådant så skrev hon texten som ett chiffer som jag fick sitta och klura på. Nu var det väl ganska så enkelt att knäcka koden eftersom hon ersatte den korrekta bokstäven med bokstaven som kommer fjärde efter. "DAF OER!" blev alltså "HEJ SIV!". Sjukt gulligt ändå. Men det är lite på den nivån det är. Ibland så har jag skickat någon kluring som t.ex. "Sitter på tunnelbanan från Hässelby Strand mot T-centralen. Sträckan tar 34 minuter. Tåg från T-centralen mot Hässelby Strand går var tioende minut. Det första tåget mot Hässelby Strand möter jag efter två minuter. Hur många tåg mot Hässelby Strand möter jag innan T-centralen?". Ja, sådär håller vi på.

2 kommentarer:

  1. Åh, nördkärlek när den som är som bäst. Hurra!

    SvaraRadera
  2. Haha, det är riktigt nördigt oftast faktiskt!

    SvaraRadera