lördag 2 april 2011

Spjuvernism

Jag kanske borde sluta skoja om att jag springer. För jag vet ju liksom hur mycket min mamma önskar att det vore sant. Så nu ska jag endast skriva att jag springer om jag verkligen gör det.

Ligger i sängen och laddar inför denna lördag. En mycket gammal kompis från högstadie- och gymnasietiden, Emil, är i Stockholm och ikväll ska jag, han och Sofie "göra stan". Jag minns ju när vi var ungskruttar och vad kul vi hade det då så jag är liksom överladdad nu och tror det minst kommer bli lika kul. Den kombinationen lyckas alltid frambringa en spjuvernism inom mig. Jag blir sådär tonårig, ung och galen igen. Möjligtvis blir jag blond också. Och har ormskinnsbälte. Och blir fejkhetero med tydliga tendenser till homosexualitet vid alkoholintag. Spännande, vi får se.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar