fredag 22 april 2011

In Österåsen

Nu är jag i Österåsen igen. Det där med att åka tåg gick ju överdrivet bra. Jag var sjukt orolig för att först inte hitta och sen gå helt fel så jag drog iväg till Centralstationen två timmar innan avgång. Efter fem minuter så hittade jag rätt och sen hade jag 1 timme och 55 härliga minuter att spendera på en träbänk. Sådär straffad av min egen orolighet. Men jag köpte en grillkorv. Födelsedagskorv.

I Österåsen var jag sedan strax efter fyra på torsdagsmorgonen. Det där dramatiska mötet med Bira blev inte lika vackert som i min fantasi då pappas hund Disel var minst lika glad över att se mig och trängde som bort Biris. Men sen låg och nedanför min säng hela natten. Gulligt!

Igår ägnades åt att ha spadag för Bira. Jag duschade henne, kammade henne och klippte hennes klor så hon skulle vara riktigt påskfin. Självklart såg hon ut som en prinsessa efter. Eller egentligen ser hon ut lite som en skabbråtta nu efter hon tappat all vinterpäls men vacker i mina ögon.

Förutom det lilla åtagandet så har jag inte gjort något alls. Legat och kollat på en massa filmer. Men välbehövligt. Dock så ska jag gå igenom mina saker efter Umeåflytten. Mina föräldrar har köpt ett hus i Östersund som de flyttar in i om några veckor och de är inte sugen på att dra med sig allt för mycket av mina saker. Speciellt nu när jag känner att jag kan slänga mer än vad jag gjorde där i december. Många kläder som inte är något att spara på.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar