tisdag 5 april 2011

Spetskompetens

Imorgon tar vi nästa steg i livet. Jag ska ansöka om ett lånelöfte. Hittills säger vi ingenting om något som möjligtvis bara är ett luftslott men kanske är det så att ett boende har intresserat mig och jag känner nu för att sätta "köpa en bostadsrätt"-stenen i rullning. Det visade sig att saker inte behöver vara så komplicerade och chefen fixade en timme efter förfrågan ett "vi har ambitionen att ha kvar Susanne"-brev som kan behövas. Sen vet vi ju inget om lånelöfte ännu men värt ett försök.

Dock var det lite humor. Jag bara skicka en länk på det som intresserat mig bostadsmässigt till min "privata" ekonom Petter och utan att jag begärt det fick jag reda på allt om bostadsföreningen, dess ekonomi och om det kunde ske några höjningar av avgiften inom de närmsta åren. Jag ville som bara veta om han tyckte den var snygg, lägenheten alltså, men det andra var ju helt klart också matnyttigt. Petter är bra att ha faktiskt, och varje år så erbjuder han sig frivilligt att ta hand om min deklaration, för en middag.

Det är bra för jag har många kompisar med många bra spetskompetenser. Dock övervägande många socionomer och bildlärare men det är ju inte fel det heller. Förutom deras yrke så kan dom ju en massa andra saker också som typ filmer, Florida och Dan Sartain. Det jag känner är att man kanske ska liksom nu hitta kompisar inom de yrkesgrupperna som man inte känner någon. Typ en båtbyggare eller liknande. Sen skulle det vara riktigt kul att känna en clown. Eller Robyn!

2 kommentarer:

  1. Du känner ju Robert litegrann, han har byggt en båt, så du ser vad man kan finna om man inventerar bekantskapskretsen :)

    SvaraRadera
  2. Aah men det har du alldeles rätt i! Då kan jag kryssa av båtbyggare från listan i alla fall :)

    SvaraRadera