fredag 13 november 2009

Vad vi ska göra på måndag

Finns det något som heter religionsnörd? Kanske. I vilket fall som helst är jag extremt peppad inför måndag då jag, Frida och Fia ska träffa mormonerna. Mormonerna har knackat på hos Frida väldigt mycket, till slut kom vi fram till den smartiga idén att vi faktiskt borde bestämma ett sådant litet möte med dem då vi frågar ut om deras tro, livstolking, existensiella frågor, osv. De flesta religiösa rörelser har jag varit i kontakt med men inte mormonerna. Vet i stort sätt ingenting om dem förutom det jag har lärt mig ur ett South Park avsnitt. Vi kan nog inte kalla det en giltig källa. Så jag ska ägna någon timme i helgen åt att läsa på om dem och sedan ha lite käcka frågor färdiga. Något ni undrar?

Ikväll blir det sova soffa för min del. Blev sent igår och tidigt imorse. Det är fredag också så idag får jag äta chips. Nice!

Jag säger godnatt i förebyggande syfte!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar