torsdag 19 november 2009

Ja, jag vill bli lärare

Blev lite pepp på att kolla in mina jobbmöjligheter såhär idag på eftermiddagen. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga, det var ju inte direkt så att det kryllade av religion- eller bildlärartjänster och de som fanns var korta vikariat. Däremot min plan B att läsa matte som tredje ämne är ingen dum idé eftersom varannan tjänst som låg ute var mattelärare (jag ljuger inte). Mitt i min förtvivlan så fanns det ändå hopp.

Jag har börjat min seperationsprocess åtminstone. Jag börjar mer och mer acceptera att studentlivet går mot sitt slut och känner ändå en viss längtan till det där med att arbeta och påbörja nästa fas i livet. Tänk den dagen då jag har råd att köpa en sådan där TV med plasma i eller ha en sådan premunation på någon lokal dagstidning. Det är lite spännande. Och ja, jag vill faktiskt arbeta som lärare. Det känns bara så rätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar