söndag 15 november 2009

Nostalgi

Igår, som på den gamla goda bildtiden, så drog jag, Frida och Jacob ut. Förfest hos Jacob där vi diskuterade minnen och kvällen toppades med en utgång till NH. Väl på NH så överröstes vi av en känsla av att vi, trots vår unga ålder, är väldigt gamla. En helt ny genration studenter har nu tagit över och de som vi dansade med på dansgolvet för 4 år sedan har påbörjat sina liv någon annanstans nu. Vi är de erfarna nu, de gamla, de bittra och Umeå är inte längre vår stad. Samtidigt som jag kan tycka det är skönt att snart starta mitt "svensson"-liv så är det med en viss ångest då jag inser att ja, nu är det snart slut på studentlivet.
.
I eftermiddag ska jag över till Fia som ska bjuda på mat. Jag längtar så mycket! Fias mat är något utöver det vanliga. Toppen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar