söndag 29 november 2009

Siv blottar

Hade lite kval i mina klädval igår. Ville som ha något nytt fräscht, åtminstone ett klädplagg jag inte använt på ett tag. Körde en genomgång i garderoben och längst ner i byxhyllan hittade jag ett par turkosa byxor som jag inte använt på evigheter vad jag kan minnas. Dessa tighta, snygga byxor skulle bli perfekt för kvällen tänkte jag.

Väl efter duschning och iordningfixning så tog jag på mig dessa turkosa underverk men kände att de satt lite tight, speciellt där vi höftbenen men tänkte väl att de skulle "gå ut" sig mer genom kvällen. Efter en timme blev det lite plågsamt och jag öppnade dem försiktigt där vid gylfen. Var bara en minimal hemmafest då med mig och Maria så spelade ingen större roll att lite blottning förekom. När vi sedan skulle dra vidare på fest på Ålidhem så funderade jag om jag skulle byta byxor men äsch tänkte jag, de kommer gå ut sig. De gjorde de aldrig och jag började minnas varför jag aldrig använt dem tidigare. Jag försökte behålla dem på så länge som möjligt men det kändes som rakblad skar in i mina höftben. Fanns inget annat att göra och resterande delen av kvällen gick jag med byxorna öppna där jag försiktigt försökte dölja detta faktum med att dra ner skjortan så långt som möjligt.

Såhär i efterhand kändes det ändå tur att jag plågade på mig dessa turkosa under ett lördagskväll evenemang. Jag menar, folk är oftast relativt obrydd på lördagar. Skulle inte vara lika okej på en skoldag eller typ då man är barnvakt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar