söndag 22 november 2009

Söndags fenomen

Oj oj oj! Konstiga saker händer här på Carlshem. Jag har nu suttit och läst konstant i typ 3 timmar Millers bok om den svarta pedagogiken och ha varit totalt fast i den. Tyvärr så tog sidorna slut nu eftersom jag inte hade råd att kopiera upp hela boken på en gång men jag liksom längtar tills imorgon då jag får gå på UB och bara läsa fortsättningen. Detta händer aldrig mig. Men kanske det här om hur man uppfostrar massmördare, missbrukare och elaka politiker är min grej helt enkelt.

Nä, nu ska jag istället övergå till bok nummer två, det infantila samhället. Tror den också kan vara intressant.

4 kommentarer:

  1. Hej Susanne! Jag undrar en sak. Det händer ju ganska mycket intressant i ditt liv så hur kommer det sig att du skriver om så tråkiga saker? Jag vill inte verka otrevlig, men har inte väderprat genomsyrat bloggen lite väl mycket på sistone?

    m v h

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Sant. Jag har känt mig extremt tråkig i mitt skrivande på senaste tiden. Jag ska genast bättra mig.

    SvaraRadera
  3. bra, då har vi ett gemensamt mål! Det är väldigt viktigt med gemensamma mål, men det förstår väl du som blivande lärare?

    SvaraRadera
  4. Haha, självklart! Gemensamma mål är A och O.

    SvaraRadera