måndag 23 november 2009

Sivs karma

Idag var det dags för uppkopiering två på biblioteket. Efter ett snällt bidrag av mina föräldrar så hade jag äntligen råd att få andra halvan av boken Miller har skrivit. Kan ju vara en fördel om man ska skriva en bokanalys på den. Jaja, tog ut pengar, gick på biblioteket men för säkerhetsskull tog jag en sväng förbi studentlitteraturhyllan och kollade om någon kanske lämnat tillbaka ett ex redan och tro int på fan att där fanns en bok. Yeeees! Jag slapp 27 minuters jobbig kopiering och tjänade där in 100 kronor.

Saken är den att då bra saker händer mig så känner jag mig sådär gudomligt utvald och tror att det har något med karma att göra så nu var jag bara tvungen att ge tillbaka något till världen. Göra någon annan människa glad liksom. Så för de där 100 kronorna, som jag redan mentalt spenderat, så gick jag och köpte vykort. Japp, vykort, sådana där med vackra bilder på Umeås turistattraktioner. Så nu i eftermiddag har jag kluddat ner några rader och ska sedan skicka iväg till mina mor- och farföräldrar. Det känns bra, dom kommer säkert bli glad, alla blir glad av vykort.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar