måndag 9 november 2009

Bjuketchup

Idag köpte jag en bjuketchup. Alltså en ketchup till mina gäster som föredrar ketchup, jag själv äter då inte ketchup, denna är endast för mina gäster som vill ha ketchup till maten. Jag vet vad ni tycker och jag håller med; Detta är det givmildaste som skett i världen sen Jesus gick på jorden.
Jag känner ändå att detta är något stort. I vanliga fall så brukar mitt kylskåp endast bestå av 5 varor jag använder och ca 7 utfyllnadsvaror (utfyllnadsvaror är billiga varor som man köper och her in i kylskåpet så det ska se lite mer matigt ut) men nu finns även en bjudvara, alltså en bjuketchup.
Det blev lite rörigt så ni får en inblick i mitt kylskåp så ska jag förklara. Användavaror; Mjölk, skinkost, gröt, bean, smör&rapsoljan. Utfyllnadsvaror (oftast med utgånget datum också); Allting på översta hyllan samt thaisåsen till vänster. Och nu har hela samlingen fått en bjuketchup också.

Gud vad detta måste vara totalt ointressant.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar