söndag 29 maj 2011

Stockholm marathon

Sådär. Jag fixade det. Mamma har varit här, hon har kutat, hon fick lchf-mat med sig på tåget och hon har nu åkt hem. Det innebär att jag gjorde ett exemplariskt jobb som dotter. Jag var så pass exemplarisk så jag nästan glömde morsdag.

Efter en personalfest i fredags, låt oss inte gå in på den, så drog jag iväg på en lördag förmiddag för att uppleva mitt första Stockholm marathon IRL. Tidigare år har jag hört talas om denna folkfest då åskådarna dricker öl på sidan om. Visst var det nog det men satans vad kallt det var! Jag var ju kanske lite dum att jag valde att ha shorts på mig trots att det var ruggigt väder då jag for men hade inte räknat med "på gränsen till snöstorms"-väder där vid Fridhemsplan. Inget vin i världen hjälpte mot den nedkylningen. Men annars var det ju definitivt kul att se alla löpare och trots att jag nog är den lataste människan i världen då det kommer till olika former av konditionstränig så blev man ju lite sugen på att testa Stockholm marathon nästa år.

Idag var det ju morsdag. Jag gjorde väl kanske inte det bästa jobbet som dotter men gjorde iordning en ägg och baconfrukost till mamma i äkta lchf-anda. Jag borde ju ha köpt en present men att det var morsdag idag kom så oväntat fram till mig i torsdag och efter en massa kvällsjobbande så var det bara att inse att det inte hanns med. Dålig dotter. Men möjligtvis att mamma var som nöjd ändå.

1 kommentar:

  1. Du kan springa Stockholm Marathon 2012 som morsdagspresent

    SvaraRadera