söndag 22 maj 2011

Hajkbanan

Just nu är jag sådär vidrigt nöjd över livet. Det är i sådan här stil varje helg ska vara. Igår var jag på NM med nära bekant och såg utställningen Lust & Last. Den, själva utställningen, var inget direkt som tog oss med storm. Den var lite hoppig och saknade till stor del röd tråd. Efter en timmes försök till det kulturella så satte vi oss istället vid kajen och spanade efter de där 20.000 jesusmanifestationsmänniskorna som skulle hålla till i Kungsan. Det borde ju vara totalt omöjligt att missa 20.000 människor som älskar Jesus men tydligen så gjorde vi det. När det inte längre roade oss så for vi på medis, satt på en uteservering och spenderade hela sex timmar i en soffa med vin och öl. Mysigt! Enda äckliga med denna dag var väl att då jag skulle åka med tunnelbanan hem så klev jag i en spya på tåget. Äckligaste upplevelsen sen den där gången jag fick Melvins bajs på fingrarna.

Denna morgon vaknade jag av mig själv vid tio. Planen för denna söndag är som näst intill traditionsenligt söderhäng med Henry. Orkade inte duscha så i det stora hela åt jag bara lite korv, drog på mig kläder, satt lite vid facebook och sedan tog jag tunnelbanan. Ungefär halvvägs på resan så fick jag lite ångest över min dagenefter-frisyr som förtjänade all världens kritik så jag stannade vid Odenplan och gick in på Åhléns och köpte en hatt. Sen väl hos Henry på söder så kände jag att jag hade för varma kläder på mig så då gick vi och köpte shorts och skjorta till mig. Värsta spontanshoppning för dagen, älskart! Efter all den ansträngande shoppingen så mötte vår nyfunna vän Kenny upp oss. Kenny träffade vi på krogen för några helger sedan men han var rolig och lite som en lillpojke så han har som börjat hängt med oss. Vi grillade alla tillsammans, korv och hajkbanan och sen blev det lite mer soldyrkan. Liksom övermysigt.

Nä men jag känner att jag börja älska denna stad mer och mer. Finns alltid något att göra. Jag rekomenderar varmt att folk ska flytta hit ner.

1 kommentar:

  1. Läste "Halkbanan" och inte "Hajkbanan" i rubriken och trodde i mitt naiva sinneslag att du var påväg att ta körkort!

    SvaraRadera