söndag 1 maj 2011

Dagsplanering för arbetardagen

Jag börjar misstänka att jag kanske inte bara är allergisk. Jag hostar väldigt mycket och av erfarenhet så vet jag att min allergi inte brukar frambringa det. Men tur att jag kom på det idag och inte igår. För då kanske det skulle känts lite tveksamt till festligheter. Annars var det en trevlig kväll igår. Som vanligt då vi känner för att lyxa till det lite extra så äter vi korv. Denna gång med fetaost. Och till efterrätt hade vi favoriten sparris. Liksom tre goda ting till middag. Det var jag, Alex och Henry, en mysig kväll men det blev som aldrig riktigt drag utan jag var åtminstone nöjd med det lugna.

Idag har jag stora planer för dagen. Jag ska i det stora hela bara ta det lugnt. Städa lite, vila, planera resan till Centralamerika, vila och möjligtvis göra bort lite annat. Sådär administrativt. Jag har varit lite passiv i reseplaneringen men mest för att jag inte vetat om jag skulla fått ledigt eller ej men nu då jag vet så måste jag engagera mig. Jag mejlade till Vickis om hittills två riktiga önskemål och det är att snorkla i Caye Caulker där det finns ofarliga hajar att mysa med och stingrockor. Samt att jag vill till Copán och kolla på mayarunier. Alltså för att vara ärlig så är jag livrädd för att snorkla, jag avskyr vatten och fiskar. Men då jag snorklade i Indonesien så var det absolut det bästa jag gjort i mitt liv. Jag var så rädd men det var en sådan kick. Så jag måste uppleva det igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar