måndag 30 maj 2011

Äppelmelodin


Jag har faktiskt seriösa psykiska problem kring låten "Äppelmelodin" som man alltid sjöng på FNs nationaldag i de tidiga skolåren. Jag tycker den är jätte dålig och har aldrig förstått hur den kunde bli en lågstadie-hit. Mina kids på förskolan ska bli besparad denna hemska melodi. Det lovar jag dem in till döden.

Annars så har ju detta med tidsperspektivet totalt försvunnit för mig. Eftersom vi redan haft en mysig sommar här i sthlm så är min kropp inställd på höst nu. Vilket är i förskräckligt ofas. Och det där med att det är sommarlov nu snart för de flesta känns ju också lite absurt. Nä men jag, jag jobbar på och ser fram emot de där två underbara semesterveckorna i juli. Fast jag ska inte klaga. Jag kommer ju ha tre sjukt bra veckor i Centralamerika i oktober. Oktober som annars kan vara en trög månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar