torsdag 26 maj 2011

Saker jag liknar. Enligt andra.


Ibland funderar jag på om mitt ansikte är så ombytligt eftersom jag får höra att jag är lik de flesta och det mesta. Idag fick jag höra att jag var väldigt lik en gasell. Det var ju något nytt men jag kan helt klart förså likheten. Annars är ju ungarna på förskolan helt inne i att jag är Brolle Jr. Så pass att jag oftare kallas Brolle än Susanne. Vidare, häromdagen, tyckte de även att jag påminde om Eric Saade. Barn kollar på för mycket schlager kan vi konstatera.

Efter den där hattgrejen med överheten så har det nu uppstått en mindre revolution i stil med Stonewall. Imorgon, för att stötta mig i min hatt, så kommer näst intill all personal, samt näst intill alla barn att bära hatt. För den fria människan! Helt seriöst är det inte jag som dragit igång detta men eftersom jag tenderar att väcka moderskänslor hos folk så blir det uppror så fort någon klämmer ett hårstrå på mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar