torsdag 5 augusti 2010

Projekt "Naken Darth"-målning

I alvedonruset så fick jag en kick och kände för att måla. Jag tar oftast kort på varje steg i målandet så man kan lära sig något av det i efterhand. För att vara snäll så delger jag er med det.

Uppskissad placering med kol. Dock inte direkt sjukt bra med kol eftersom det kladdar in sig i färgen. Sen grundade jag med gul.

Måla lite rött över det gula. Villa skapa en glödande känsla.

Grundade Darth med vit. Det vita blandade givetvis sig med det röda och blev rosa men använda det för lite sådär extra skissande.

Tillsätter svart i bakgrunden. Det blir nice, lite sotigt.

Vet inte varför jag gjorde såhär med ansiktet/masken först men jag antar att det berodde på alvedonen.

Men i slutändan blev det i alla fall såhär. Svart med placerade vita streck. Notera att jag även bestämde mig här för att ha ben som går hela vägen ner. Smart val.

Drog på lite hudfärg på hela kroppen. Alltid kul att blanda det.
Ville ha blå/gråa skuggor. Kylig kropp i kontrast med det "glödande".
Ville att masken och halsen skulle som smälta in i varandra. Vid det här läget så irriterade rumpan mig enormt. Såg att det var något som fattades men fattade inte vad så jag tog kameran och tog kort på min rumpa från sidan.

Då såg jag att det var visst höftbenet som saknades. Fördelen när man ritar kroppar är ju att alla vet ju hur en kropp ser ut så man känner när något inte stämmer. Dock tog det tid att felsöka det där höftbenet.

Avslut på första dagens målande. Lasersvärdet fick en blå färg.

Den blåa färgen ångrade jag dagen efter. Blåa gick inte ihop med kroppen vars grå/blåa skuggor var mer grön/gråa. Ändrade även blänket på ögat till höger.

Blänket på ögat på plats och lasersvärdet fick en grön färg. Dock syns det dåligt här eftersom blixten på kameran verkade vilja fastnade på det nymålade svärdet.

Sådär, klar! Typ. Nu ska kanterna på ramen målas svart och sen får jag se om jag gör något åt fingrarna som inte ser riktigt okej ut.

3 kommentarer:

  1. Du är ju grym! Ja asså... inte grym som Dart vader-grym, men sådär duktig-grym!

    SvaraRadera
  2. Bland det bästa du har gjort! Skitsnygg!!

    SvaraRadera
  3. Tackar! Känner mig faktiskt riktigt nöjd. Men känner att man målar alldeles för lite. Är så sjukt kul!

    SvaraRadera