torsdag 12 augusti 2010

Livserfarenhets kvinnan

Jag har sagt det tidigare men vissa jobb tycker jag att jag bara förtjänar pga att jag besitter så mycket livserfarenhet i dem. Jag borde egentligen få bli läkare eftersom jag har avverkat så många sjukdomar och benbrott. Samma gäller csn, efter 5 års trogen tjänst hos dem med minst 5 större problem som uppstått så borde de fan i mig göra mig till chef.

Idag ringde jag dem. Satt i telefonkö i 25 minuter för att komma till en ung valp för att sedan bli vidarekopplad till en handläggare. Problemet var ju att på ansökningen som jag skulle göra stod det endast att jag skulle läsa basnivå (alltså matten) och den av en konstig anledning endast stod på 0%. Csn ba: "Oj oj oj". Jag bara: "Är det inte enklast om jag bara skriver i konsthistorian till er eftersom den ändå är på helfart, för det borde inte spela någon roll?". Csn bara: "Ja det är sant. Blir mindre strul då". Jag ba: "ÄGD!".

Nu har jag faktiskt mina mindre funderingar på att öppna någon slags telefonsupport dit folk kan ringa och fråga om alla livets svårigheter. Jag ska kalla den "livserfarenhets kvinnan".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar