tisdag 24 augusti 2010

Fiskeäventyr dag 2

Jag var en duktig Susanne denna morgon och drog iväg ner till stan och inhandlade en burk mask. Alltså att gräva sin egen mask är ju hardcore men jag föredrar bekvämlighet. Åter till Nydala för att verkligen utnyttja vårt fiskekort till fullo. Först drog vi till ett ställe och satt långt ut på en brygga. Stendött och blåste kallt så vi gick tillbaka till lilla fiskeguldgruvan "kinabron".

Aaalltså inte för att skryta men man är ju en riktig fiskare. Finns i blodet liksom. Här står jag och mallar upp mig med min storfångst.

Sen ba "faan jag tappa borren".

Naaaw stackars liten fisk. Ger den en riktigt varm kram innan den fick återgå och sova med de andra fiskarna.
.
Jag hade ju på gammalBorren också på kroken. Nydalas stoltaste fisk. Vi kämpade på en rejäl stund innan gammelBorren bet av linan med sina sylvassa huggtänder och smet iväg. GammelBorren 1 Susanne 0.

Kompisankorna var och hälsade på oss denna dag också. Skulle vilja påstå att jag blivit riktigt tight med dem. Känner mig som en i gänget. Dock var en av ankorna väldigt störig och skulle hela tiden attackera våra flöten och skrämma bort fisken. Troligtvis var denna anka mellanbarn. Detta mellanbarn attackerade gårdagens storfiskares flöte och höll på trassla in sig i linan. Gick ju bra och hon var nöjd över att åtminstone fått en anka på kroken. För övrigt fick hon ingen fisk idag. Ingen.

Fikat är ju som ändå viktigast och som det ser ut på bilden Biras höjdpunkt på fisketuren också. Denna dag bjöds det på varmchocklad och limpmackor med salamiost.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar