måndag 28 december 2009

Summering av 2009

I korta drag tänker jag härmed delge mitt 2009 för er. Det har faktiskt varit ett helt sjukt bra år!

De första minuterna på det nya året tillbringades hos Vickis som hade bjudit på en storslagen nyårsfest där alla hade feber utom jag.
Helen kom upp ifrån Lund till denna festlighet och bodde sedan hos mig i några dagar. Hon var sjuk, jag hade "cool utan synfel"-brillor.

Jag och Maja avslutade vår C-uppsats där vi undersökte om RFSL är en ny religiös rörelse (vi kom fram till att det inte var det).

På en mysig morgonpromenad så "råkade" Bira bryta pekfingret på mig.

Jacobs födelsedagsfest hade ett kilttema.

I början på februari for jag och ett gäng till Indonesien. Jag fick både uppleva min första flygning, första utlandssemester (bortsett ifrån Norge och Gotland), första Tyfoid C och första njurstenen.

I Indonesien la vi ner mycket tid till att kolla in alla tempel.

I Indonesien hittade jag en rödvinspolare vid namn Sofia. Överlag så blev detta med festande vi ägnade mycket till efter utlandstrippen.

Vi hade en storslagen födelsedagsfest hemma hos mig där vi sedan tillbringande en lång stund på en parkbänk. Vi fick en grej för BSB och så fort kameran kom fram skulle vi posera som dem.

Någon gång där innan sommaren öppnades också intresset för spelet Mafia Wars och jag och Sofia anordnade Mafia- och rödvinskvällar.

Jag tog en paus ifrån allt och drog hem till mina föräldrar för att tillbringa sommarlovet där. Som vanligt ägnade jag mig åt plantsättning.

Under semestern i Strömsund så tog jag ännu en semester och för tillbaka till Umeå för att gå på mytologifest. Jag var Pandoras ask. Grannen Yvonne som Amor.

Efter sommarlovets slut så lärde jag Frida det underbara spelet streetgolf.
Där gav vi varandra sådär coola smeknamn som "White hawk" och "Pussy snake"...typ.
Vickis, även kallas "the bride", skulle gifta sig och vi tog med henne på en gemytlig fallskärmshoppning.
De gifte sig, hunden var ringbärare.
Veckan efter bröllopet så drog jag och Vickis iväg på en överlevnads kick off till någon skog. Trots en del motgångar så överlevde vi.
Jag lyckades ta årets roligaste bild på en räkskiva (korvskiva för mig) hos Frida.
Jag lärde mina elever på praktiken krokiteckning och posade i mammas underställ.
Jag gick över till den mörka sidan och became Darth Vader.
Skojar, det var bara en utklädnad till Jacobs traditionella Halloweenparty.
Jag köpte mig en Aino som sedan gick sönder. Skit mobil.
The old gang tog en tripp till NH. Jacob började odla skägg som han sedan tog bort.

Drycken Trocadero fick en helt ny innebörd.

1 kommentar: