onsdag 23 december 2009

Robinson ön

Vi har en förträfflig stämning här i inlandets urskogar. Det nalkas en omgång Alfapet men på grund av förra årets komplikationer så anser jag att det inte är en bra idé. Det blev något bråk om ett ord och sen blev jag sur och vägrade spela, typ. Har för mig att jag var sur större delen av julhelgen efter den händelsen och det är ju verkligen ingen bra idé i år eftersom vi bor som på en Robinson ö. Befriat från yttre stimuli.

Dagens julhandling gick vägen. Alla får något men sen går det ju verkligen diskutera hur genomtänkt alla klappar är. "Lillebror, när jag såg den här snusdosan så tänkte jag på dig". Verkar som jag verkligen lever efter det där med att ingen förväntar sig något av mig. Men jag ska njuta av det så länge det varar. Kanske är sista julen....kan hända att ett jobb ramlar över mig nästa år.

1 kommentar:

  1. Jag tycker du ska ge snusdosan till Märta. De kan hon bli rik på, tänk en kväll i byn, både Simon och Ulf är utan snus och då kan hon göra en aktion av de hela...

    SvaraRadera