onsdag 2 december 2009

Få se, vad har vi för straff?

En vän till mig har begått en liten oförrätt emot mig. Vad oförrätten är behöver ni inte fundera över, det är liksom sak samma. Det som är intressant i detta är att jag får ge henne ett straff. Så jäkla underbart! Den människan ber mig ge henne ett straff så vi ska bli kvitt. Straffet ska då lindra hennes dåliga samvete så det är ju för hennes skull.

Detta gör mig lite ivrig. Att helt sonika få komma på ett straff, vad som helst, till en person är typ det bästa som har hänt i mitt liv. Här får man verkligen chansen att utveckla sin kreativa sida och tänka outside the box liksom. Men det är inte helt enkelt, det är mycket att tänka på. Straffet ska i första hand vara rimligt, långvarigt och psykiskt påfrestande. På den nivån att hennes barnbarn kommer känna av det när de väl föds. Sen måste straffet vara så pass avskräckande så människan inte kommer ha i åtanke att begå någon dum sak igen. Jag kan presentera mina idéer;

Förslag 1. Personen i fråga ska sträckkolla på en säsong av serien Seven Heaven (Sjunde himmeln) sittandes på en träpall. Sedan ska personen skriva en 5-sidig rapport om konflikterna som uppstod i serien och hur de sedan löste dem. Gärna med något teoretiskt perspektiv. Vidare ska personen skicka in denna rapport varpå jag rättar och skickar tillbaka. Sedan ska detta inskickande och rättande pågå i en evighet (alltså, jag ska alltid hitta något nytt fel som måste rättas till).

Förslag 2. Personen i fråga ska bli min personliga nikotintillförare. Personen ska utan att ifrågasätta alltid se till att jag får min ständiga dos av nikotin. Stoppa in snus då jag är i behov av det och ta ut dem då jag är färdig. Detta ska också ske under nattpass, dock då under intervaller på varannan timme och personen måste borsta mina tänder, utan att väcka mig, efter varje uttagande.

Förslag 3. Personen i fråga ska bli kedjebrevsskrivare. Under resten av sitt liv ska personen en gång i veckan författa ett nytt kedjebrev som personen sedan skickar till sin släkt och sina vänner. Varje kedjebrev måste innehålla meningar som t.ex.; "Skicka detta till 15 personer inom 15 minuter annars så kommer du få otur i kärlek i 15 år". Personen ska även göra uppföljningar på sin släkt och sina vänner för att se om de uppfyller kraven i att skicka vidare. Till det ska personen varje år presentera en statestik hemskickat i ett brev till de drabbade där det står hur mycket otur de kommer ha i hur många år. Detta med stapeldiagram och slutgiltig kommentar.

Förslag 4. Någonting med E.M.D.

Alltså det är ju inte lätt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar