söndag 27 december 2009

Adjö Österåsen

Det visar sig att redan imorgon så tar jag trippen tillbaks till Umeå. Denna spontana handling ifrån min sida beror till mestadels av att min bror också far upp till Umeå då. Vet inte längre om man kan kalla det spontant då.

För övrigt så återvände jag till mitt barndoms paradis Strömsund idag på en kort visit där jag gjorde några ännu kortare besök. Skulle vart där längre men efter gårdagens snöstorm så tog det ett tag innan vi lyckades skotta oss ut ifrån Österåsen. Bilen var inte heller så samarbetsvillig då vi först inte lyckades stänga dörren och när väl dörren blev stängd så gick den inte att öppna där jag fick göra något akrobatiskt och smet ut genom fönstret. Och jag som trodde julmaten hade gjort mig osmidig.

På återseende!

1 kommentar:

  1. Då var man då ensam igen, 2 barn har dragit till Umeå, gubben och 1 barn for och fiskade. Jag är alldeles själv idag och det är för kallt för att träna.
    Jag får städa lite.
    Hittar tomma trocadero-flaskor både här och där. Varför har trocadero blivit drycken nr:1 i våran familj under julen?

    SvaraRadera