onsdag 2 december 2009

Det där med julklappar är ingen lätt grej

Jag måste börja fundera kring julklappar. I år förväntas det komma ifrån mig 6 stycken julklappar varav två redan är fixade. Mitt största problem är ju att jag inte kan köpa julklapparna. Varför? Låt mig förklara; Eftersom jag är student och har till och från väldigt kass ekonomi så händer det ibland, inte ofta, men ibland, att jag måste låna pengar av mina föräldrar. Skulle det inte då bli väldigt konstig om jag då köpte julklappar till dem? "Här får du en julklapp av mig mamma som jag köpt för dina pengar". Sen tror jag inte heller att de vill att jag ska köpa något till dem. Om de vill ha något så köper det de själva. Så nu måste jag komma på något bra, inget som kan köpas av pengar men som jag ändå lagt ner lite kärlek på. Hm, kanske ska de få ett barnbarn? I och för sig kan det bli lite komplicerat, vi behöver inte gå in på detaljer.

4 kommentarer:

  1. mä. vad gör du på internet. har pluggpolarn veknat i sin kontroll över dig?

    barnbarn är väl lätt kirrat. "ge" bort en av chokladaskarna du får i julklapp till någon av grannkvarterets giriga småbarn och ta sedan, som motprestation för chokladen, med dig barnet till föräldrarna och visa upp som ditt eget. eller. njää kanske en dålig idé. eller rentutav urkass.

    SvaraRadera
  2. Jag skulle behöva ett barn i jul. Det enda sättet att få julledigt är de som kan ta ut föräldrapenning, och det kan man ju om man har barn./mamma
    Ge mig bara ett personnummer på barnet så kan jag ansöka.......

    SvaraRadera
  3. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  4. Anonym: Tyckte det där med chokladen verkade som en fiffig idé. Testat?

    Mamma: Får du inte längre ta ut föräldrapenning för Simon?

    SvaraRadera