tisdag 1 december 2009

Sofias stenhårda pedagogik

Idag är det som första dagen jag kunnat andas ut lite på evigheter. Mycket jobb, mycket skola har det varit. Ja, i och för sig ska jag iväg och jobba i eftermiddag också men det är bara en kort stund.

Fast självfallet är detta lugn inte ihållande. Ringde Sofia och fick en del uppmaningar av henne. Hon blev som sur för att jag skulle diska istället för att plugga och på något sätt lyckades hon övertyga mig att kliva upp i gryningen imorgon, komma hem till henne och sitta med alla uppgifter å rester tills de är klara. Hon är ganska så duktig på att få igång mig. Skäller ut mig om jag inte gör rätt saker. Även fast hennes pedagogik över mig är stenhård så är det precis den jag behöver.

Ska seriöst ta tag i diskningen nu. Mitt hem är inte okej nu. Inte okej!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar