fredag 7 maj 2010

Sevärdhet

Igår hände faktiskt en rätt så rolig sak. Jag och Bira tog morgonpromenaden till Fia för en pluggdag. Efter vägen så träffade vi på en reflexvästad dagisgrupp som också var ute på promenad. I 99% av fallen då en unge, möjligtvis flera ungar, ser jag ute och går med Bira så brukar de reagera på samma sätt; pekar och ropar "vovve". Jag trodde självklart att jag skulle mötas av detta denna gång också då plötsligt en liten pojke i gruppen stannar till, tittar åt mitt och Biras håll och pekar för att påkalla de andra ungarnas uppmärksamhet. Dock så var inte Bira intressant denna gång utan istället utbrast pojken; "Kolla vilka trasiga byxor hon har".

Annars är det inge direkt kul att vara mig idag. Pain in the hals och bölden verkar inte ha några planer på att ge sig. Om jag ändå hade feber som tog bort matlusten men nej då. Istället så har jag konstant de senaste fyra timmarna fantiserat våta drömmar om mat. Så förbaskat hungrig. Det slutade med att jag kokade en skål med makaroner som jag tillsatte aioli till. Lindrade lite. Ringde åtminstone till mamma och beklagade mig. Känns alltid bättre då. Dock tror jag inte min mamma har direkt så höga tankar om mig då hon skärpte till rösten och sa; -"Om du inte kan andas så måste du fara in till sjukhuset". Ja, mamma du kan vara lugn. Jag tror jag far in till sjukhuset om jag får problem med andningen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar