lördag 24 april 2010

Siv 2,0...nu är den äntligen här!

Efter att äntligen återfått hungern igen efter gårdagens frossande hos Vickis så kände jag för att äta hamburgare (vilket jag iofs typ gör varje dag sju dagar i veckan). Men eftersom det är lördag så ville jag göra det lite speciellt så jag funderade över hur Helens Aioli skulle passa sig till min hamburgeverion Siv 1,0. Men guuuud vilken burgare det blev. Vilka smaker! Det kan inte bli så mycket bättre. Så nu tänker jag vara snäll och delge mitt burgarrecept till Siv 2,0.

Siv 2,0, steg för steg;
1. Hamburgebrödet är Polarbröds Fröig. Grovt bröd ger smaskigare smak.
2. På den undre delen av brödet smörjer jag in vanlig hamburgedressing
3. I det inkletade hamburgedressingen så tillsätter jag rostad lök som fastnar fint.
4. Sen bygger jag vidare med skivade körsbärstomater. Vanliga tomater smakar vatten, äckligt vatten.
5. Seeen kommer burgaren som är vanliga ICA:s hamburgare som jag steker och kryddar på med mycket salt, peppar och grillkrydda (grillkryddan är the shit).
6. Ett lager cheddarost som smälter på burgaren.
7. Och sist det som gör Siv 2,0 lite extra speciell är Fröiglocket som är påkletat med Aioli.

Det bästa är att det tar 5 minuter att tillaga. Och rätten passar sig både som finrätt, dejträtt och snabbmatsrätt.

2 kommentarer:

  1. Ett tillägg till receptet. Tomaterna skall vara finfördelade och utlagda med exakt samma avstånd. Detsamma gäller löken. Dressingen och aiolin skall bres på i ett exakt lika tjockt lager. Detta gör att varenda tugga smakar exakt likadant, och jag vill lova att det är det som gör Susannes hamburgare så speciella. Inga överaskningar utan gott hela tiden.

    SvaraRadera
  2. Hahaha! Detta är så sjukt korrekt som det bara kan bli.

    Men när jag får det sådär svart på vitt så känns det lite pinsamt med mina tvångstankar kring mat. Fast vem bryr sig, det blir ju gott i varje tugga.

    SvaraRadera