tisdag 13 april 2010

Lill Biris

Hårda tider på Carlshem. Bira fick relativt akut fara in till veterinären denna förmiddag då hennes ena öga var uppsvälld som en pingisboll. Ögat var inte så mycket att rädda så nu denna eftermiddag och kväll opererar hon bort ögat. Det lättande med det hela är att hon kommer bli helt återställd förutom att hon bara kommer ha ett öga.

Usch vad jag grät. Tur att Vickis var med och ställde alla de där nödvändiga frågorna som man bör ställa. Vickis är som en liten sådan där superhjälte. Ringde till henne när hon var på jobbet och hon bara; -"Jag kommer". Och sen tog det fem minuter innan hon stod utanför min dörr. Det är sjukt snabbt.

Nu ringde nyss veterinären och sa att operationen gått bra och Bira håller på att vakna upp nu. Jag kommer få hämta henne klockan nio ikväll. Usch vad jag saknar henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar