söndag 25 april 2010

Pizzakalas!

Tack för ikväll kära vänner! Inte för att vara blödig eller nåt men jag gillar er skarpt. Också er andra som inte kunde komma också. Jag gillar i och för sig alla jag känner.

Denna afton hade jag pizzakalas vilket gick ut på att gästerna skulle ta med sig två ingredienser som de ville ha på pizza och sen får man se vilka olika pizzor det blir. Hela fyra stycken pizzor blev det var av 25% var seriöst inte riktigt okej. Men det var verkligen en schysst idé där man får vidga sina smaklökar lite.

Alla pizzor hade basingredienserna pizzabotten, tomatsås, skinka, salami och ost varpå vi sedan spetsade till dem i olika inriktningar. En pizza fick toppningen nonstop och ostkrokar, vi gav den en stark trea av tio möjliga. Alltså det var inte äckligt, chokladen funkade men det var ändå inte okej. Vidare hade vi en pizza vi kallade ostdrömmen som bestod av mozzarella, fetaost och ölkorv. Den var så mycket okej! Tredje pizzan var en blandning av kyckling, mozzarella, lite fetaost och sådana där gröna starka saker som inte är paprika. Mycket god men stark. Och avslutningsvis blev det en banan- och currypizza med en annan variant av starka gröna saker som inte är paprika på burk. Ja och sen var det lök på den också vilket fick mig att backa och endast provsmaka en gaffel. Men den var god, trots all lök. Lyckat!

Här är nonstop- och ostkrokspizzan. Kul men inte att rekommendera.

Färdiggräddad nonstop- och ostkrokspizza bredvid en av sina ogräddade kamrater.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar