söndag 11 april 2010

Iakttagen

Igår handlade jag på Statoil. När jag var på väg hem upp för backen så ringde telefonen. Det var Frida som utbrast; "Jag såg dig!". Nu kommer jag bli nervös varje gång jag går på Statoil att Frida ska spana i fönstret efter mig. För jag tror inte Frida gillar att jag äter så mycket chips som jag gör.

Annars är det hårda tider i hemmet. Från att Bira bara blivit bättre och bättre så blev hon återigen dålig igår eftermiddag. Ringde veterinären som sa att troligtvis rörde det sig om förstoppning med tanke på allt torkat älgkött hon har i magen och det jag ska tänka på är att motionera henne och ge na vatten. Men det är en mycket orolig Susanne nu. Hon är långt ifrån bra.

Överlag är det mycket hundar nu eftersom jag denna helg också är hundvakt åt Lindas hund "Tunnan". Hon heter inte Tunnan men jag kallar henne det. Tunnan är dock lite piggare än Bira. Tunnan är väldigt pigg. Funderar att kliva upp tidigt i gryningen att springa med Tunnan så Bira får lite sovmorgon. Tunnan är däremot en skön kontrast i det annars ack så lugna hemmet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar