onsdag 14 april 2010

Enögda prinsessan

Bira mår oförskämt bra idag faktiskt. Visst är hon lite medtagen av operationen igår men hon mådde sämre innan operation. Dock var natten ingen direkt rolig upplevelse. Bira fick morfin av veterinären innan hon lämnde stället och istället för lugn blev hon väldigt spexig. Hon tänkte absolut inte sova och hon ville inte heller att jag skulle sova. I 25 minuter satt hon och stirrade på mig då jag låg ner, sådär skitglad. Sen traskade hon omkring i lägenheten och väckte mig varje gång hon slog i med tratten någonstans. Sådär runt klockan tre på morgonen så kände hon att hon nog ändå var trött. Jag var inte nöjd då.

Idag är hon lite tröttare. Vi tog en liten promenad till Frida på morgonen så Frida kunde hålla koll på Bira medans jag var och handlade tabletter till Bira på apoteket.

Här ser man vart de tagit bort ögat. Ser faktiskt väldigt fint ut och det kommer knappt märkas sen då det läkt ihop. Nu kan ju blodet och stygnen ge en liten skrämmande syn.

Lånade pengar av mamma för att köpa alla piller till Bira. Det inte mamma vet om var att jag köpte ganska så mycket lyxmat till hunden också. Sådär anklever på ask. Annars är korvbollarna superb att ge henne tabletterna med. Stoppa en tablett i korvbollen och hon sväljer dem på loppet av en halv sekund.

Här sov jag och Bira inatt. Ja, där vid klockan tre då Bira äntligen kände för att sova.

4 kommentarer:

  1. du och Bira mår nog ungefär lika efter en operation. När du opererade dig som 5 åring så höll du på att riva sjukhuset när du vaknade och dagen därpå ville du ha mer morfin och när du inte fick det så klippte du ett stort hål i soffan. Jag tror du och Bira är helsyskon.

    SvaraRadera
  2. Rapsång till Bira

    Bira vaknade upp med ont öööga
    10 alvedon hade nog hjälpt föööga
    Istället till Vännäs i Vickis biiil
    trots smärtan visade Bira upp sin coola stiiil

    "Vi måste nog opereeera
    om du inte vill ha ont meeeera"
    Veterinären tog en nål och stygnen la
    Bira blev därefter så jättebautagla'
    smärtan hon slapp
    och för ögat en lapp

    Hemma igen och sova med tratt?
    nej, hon kunde inte sova mycket denna natt!

    Hon kunde inte sova, sprang runt som en tok
    Biras matte tänkte "hon är inte klok"

    Nu är de tillsammans, båda hela igen
    För Bira är ju Ceasars käraste vän

    SvaraRadera
  3. Mamma, Bira är nog ändå lite mer sansad än vad jag var.

    SvaraRadera
  4. Hahahaha! Best song ever Vickis!

    SvaraRadera