torsdag 15 april 2010

Köra på dem lite grann

Sofia kom över för att vi skulle byta litteratur med varandra. Hon hade bilen och jag passade på att lifta till universitetet eftersom jag skulle hämta upp en bok på biblioteket. Strax utanför IKSU kom ett gäng pubertala tonåringar cyklandes och en av dem skulle vara lite coolare än sina kompisar och cyklade mitt i vägen. Detta gjorde Sofia väldigt upprörd och irriterad så hon var snabbt på tutan med handen och utbrast någon fult ord. Ungefär fem sekunder efter då Sofia lugnat ner sig lite så fortsatte hon; -"Jag skulle ha kört på han lite grann. Då skulle han ha lärt sig". Jag fick ett skrattanfall som varade hela vägen till universitetet.

Det är bra Sofia. Man ska lära ungdomarna hederligt valigt folkvett med att "köra på dem lite grann".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar