söndag 26 juli 2009

Yran Pride

Hemkommen efter en natt i Östersund. Det var hur coolt som helst, jag fick typ värsta kramen av Anna Book! Eller ja, jag påtvingade henne en kram. Den besvarades faktiskt, sådär "kändisaktigt" med ett stelt leende.

Det där med ofrivilliga kramar existerade vid andra tillfällen på kvällen också. I kö till bajjamajjorna så attackerades jag av en dam i 50 års åldern bakifrån. Hon var alldelens för full, kunde inte stå på sina ben utan tog en armkrok i mig. Hon bytte sedan till det lite mer romantiska alternativet "hålla handen". Jag tyckte det kändes lite obekvämt och försökte avvärja den fulla kvinnan genom att försiktigt släppa handen då hon istället ramlade mot min rygg och krängde sig fast där som en liten apunge på sin mamma. Jag skulle in på toan och visste inte vad jag skulle göra med kvinnan. Kollade runt och såg en lyktstolpe, det kändes som bästa alternativet. Gick med kvinnan dit, lämnade av henne så hon kunde ta stöd på lyktstolpen och vandrade sedan iväg. Kanske lite väl ohumant av mig men jag kände verkligen inte för att dra omkring med en okänd, 50 årig kvinna på ryggen resterande delen av kvällen. Undrar om Anna Book kände så då hon fick en kram av en svettig, full 23 årig kvinna?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar