måndag 20 juli 2009

Siv-Inger

Igår då jag var hos Emma så kom vi av misstag underfund med en väldigt rolig sak. I alla dessa 7 år som hon känt mig så har hon trott jag hetat Siv-Inger i mellannamn och varit norsk. Vilket då inte stämmer. Visst kan det finnas lite norsk i mig men det är så utspett så det knappast skulle räknas och sen är det ju faktiskt Siv Ingrid jag heter. Men det är så skönt ändå att veta att trots man känt varandra så länge så kan man fortfarande överraska. Det är sådana relationer jag strävar efter. Det där med att överraska.

2 kommentarer:

  1. Kom att tänka på ett skämt ang någonting norskt: Tänk om den norska utrikesreportern Åsne Seierstad skulle gifta sig med Brad Pitt? Då skulle hon heta Åsne Pitt.

    SvaraRadera
  2. Siv Inger, du kommer alltid heta Siv Inger. Kanske ska börja lägga till "Siv Inger Norskan".

    SvaraRadera