söndag 19 juli 2009

Avskakning av stalkers

För att det inte fanns något bättre att göra så drog jag och storebror ut på en vildmarkstripp till Hotagsströmmen för lite hederligt nattfiske. Det gick väldigt bra för fisken skulle jag med enkelhet vilja påstå. Ett noll till dom. Däremot så var hemresan lite mer actionfylld.

Väl inne i Strömsund igen så var klockan strax innan två på natten. Lördagkväll och Strömsunds puls är som vanligt igång kring Hörnet (The Corner) och raggarbilarna körde sina vanliga rundor. Enligt mig så var bror paranoid då han sa att en raggarbil förföljde oss men på skämt så gjorde vi en sådan här "Laddat vapen"-avskakning. Laddat vapen är en parodi på Dödligt vapen och avskakningen går ut på att man svänger till lite med ratten så att förföljarna tappar spåret. Sådär skakigt. Bilen svängde alltså till och återfår lika snabbt rätt kurs. Sen märkte jag att bror hade rätt, bilen förföljde oss verkligen, speciellt nu efter avskakningen och då vi parkerade den på gården vid huset så parkerade den fint där bakom och en polisman öppnade dörren och bad bror stiga ur. Polismannen frågade artigt bror om körkortet och sedan fick han blåsa. Vid detta tillfälle höll jag på att dö av skratt och fragma kom ur munnen då jag så gott jag kunde försökte hålla skrattet inne. Tanken bara på att bror försökte skaka av sig polisen, i och för sig omedvetet, men ändå. Humor!

1 kommentar:

  1. HAha! Det där var ändå det roligaste jag hört idag! Och jag hat hört mycket eftersom jag numera är tyst 24h!

    SvaraRadera