söndag 5 juli 2009

En umeansk varulv i foppatoffleland

Efter en hård dags arbete så bjöd far ut hela familjen på afterwork på byns innekrog Hörnet. Namnet Hörnet uppkom på tidigt 1700-tal då Strömsunds kreativaste kommunalråd upptäckte krogens belägenhet, ja, att den var belägen i ett hörn. I och för sig så existerar bara Hörnet i den muntliga traditionen nu eftersom de nya ägarna ville göra krogen lite mer internationell och döpte om stället till The Corner. Efter byte av namn så har intäckterna skridit i höjden då även norskarna hittat dit.

Jag har en väldigt speciell stil ibland. Denna speciella stil är som vardaglig klädsel för de flesta i Umeå men i Strömsund så är den inte lika självklar. Jag hade satte på mig mina nördbrillor, kombinerade det med skjorta, väst och en rosa scarf. Inga konstigheter enligt mig men väl nere på hörnet så har jag aldrig sett så många kolla så konstigt. De måste ha trott cirkusen kommit till stan. I och för sig njöt jag av den uppmärksamheten. Tjejen som bryter mot foppatoffelnormen.

När väl en helg i ledighet kom över mig så skulle den tropiska hettan lämna jämtland. Endock for jag, Alexandra, Jimmy, Amanda med sin söta dotter till en badstrand i turistfavoriten Tullingsås. Medan fortfarande värmen från bilresan satt i kroppen så funkade det, när väl den värmen lämnade oss så började vi frysa och kröp under filtar. Det slutade med att vi slutligen gav upp stekandet och begav oss hemmåt. Det funkar inte alltid att steka bara för att det är sommar.

Kvällen har tillbringats med lillebror. Efter en tillagad lyxmiddag så klippte jag han och sedan slöts vi upp framför TV:n och såg den nyaste Hulken filmen. Jag vill påpeka här att då ni träffar på mig så ska ni be mig att uttala "Hulken", enligt vissa så säger jag det på ett annorlunda vis. Hulken fick mig att fundera. Eftersom jag har väldigt svårt för att bli sådär arg, alltså rasande, så skulle jag kunna vara Hulken utan att veta om det. Jag kanske är en grön superhjälte, egentligen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar