söndag 12 juli 2009

Jag svär, du är knäpp

Eftersom jag mådde som något som blivit överkört av en barnvagn två gånger så behövde jag min stabila frukost för att åter kunna vara på benen efter en rödvinsfylla. Eller ja, i slutet så blandade vi drinkar på vodka, kahlua och smirnoff ice. Vi fick för sig att det smakade coca cola. Vilket det egentligen inte gjorde. Men tror man riktigt starkt så kan det göra de flesta störd. Tyvärr så fanns det knappt något ätbart hemma efter jag druckit upp en och en halv liter mjölk så jag bestämde mig för att göra något av den nya innegrejen avocado. Eftersom jag aldrig tillverkat guacamole så trodde jag det skulle vara grejen och rörde ihop en lite snabbt som jag sedan doppade chipsrester i. Det var nog det bästa jag ätit på länge och jag älskar min egen lukt av vitlök. Jag är nöjd.

Igår var jag på brors inflyttningsfest. Jag befinner mig i en liten by och det skulle visa sig att min gamla mellanstadielärare hade också hittat sig till festen. Det var kul, vi kunde diskutera väldigt många gamla minnen ifrån tiden på mellanstadiet. Sen så var mammas gamla bästis där också. Det var en väldigt blandad samling av människor där hälften var lärare och andra hälften arbetade med någon form av plantering av skog. Men det blev inga större bråk mellan lägren. För att få igång festen så körde jag mina sedvanliga ställa ölen på magen tricket samt sjunga låten "all by myself". Gästerna var helnöjda. Fick till och med jobberbjudande att jobba som lärare på högstadiet här i Ström, inte på grund av min lärarkompentens utan för att de ville ha med mig på firmafesterna. Underhållningsmaskinen Susanne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar