fredag 24 juli 2009

Nyrik men otillgängligt

Det är riktigt hårt ibland. Jag försöker upprätthålla en speciell och cool stil genom min musiksmak. Det ska som vara sådär annorlunda men bra som Kaizers Orchestra, Dan Sartain och typ Tom Waits. Men hemma och kvällarna, då jag är ensam så kan jag inte låta bli Robyn och Nelly Furtado. Robyns "Be mine" och Furtados "Say it right" ger mig som bara gåshud och jag som småskäms över det. Och att jag skäms över det gör ju det hela ännu mer töntigt. Jag skulle ju inte sagt något egentligen. Vad håller jag på med? Jag måste vara trött.

Annars har jag semester nu. Tog semester samma dag som jag fick min första sommarlön. De första timmarna som nyrik Susanne var ju inte helt oproblematisk. Jag och bror skulle svänga förbi ICA Solbacken där jag nu för första gången på 2 månader skulle köpa snus med mina egna pengar och använda mitt eget kort. Befriande känsla. Väl vid kassan i tid för att knappa in koden så fick jag en total blackout. Jag kunde inte minnas koden. Har till och med två bankkort kopplat till samma konto men mindes ingen av koderna. Blev sådär pinsamt och jag gjorde det hela ännu mer pinsamt då jag försökte förklara för kassörskan varför; -"Alltså jag har levt på mina föräldrar i två månader och därför inte använt mitt eget kort". Kassörskan från det tillfället och i alla framtid kommer vara en person som knappast kommer lämna ut sitt telefonnummer till mig kan jag med enkelhet säga efter den meningen. Det ordnade ju upp sig i slutändan ändå trots inga koder och ett alldelens för gammalt legitimation.

Nu, kan fortfarande inte minnas koderna. Det är som totalt kört och sedan tror jag att jag lyckades spärra det ena kortet. Imorgon ska jag till krogstråket. Hoppas de har många pantburkar i Östersund. Däremot kommer jag verkligen lyckas spara pengar denna månad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar