lördag 2 juli 2011

Tre dagars helgkvällar och ändå bara lördag

Igår fick jag typ höra den mest overcuta kommentaren någonsin av ett barn på förskolan. Han hade hoppat och trampat snett med foten. Detta gjorde ont så han grät lite och satt i min famn. Efter att ha suttit ett tag så frågade jag hur det var med foten varpå han svarade; "Med foten är det bra, nu behöver jag bara dig".

Annars har jag haft väldigt fullt upp på sistone men däremot har det varit tre riktigt fina kvällar. I onsdags så drog jag och en vän ner till Hässelby Strands klippor och hade picknick där vid vattnet och drack Fresita. Sådär PrippsBlåreklam-aktigt. I torsdags så blev det utgång med ett stort gäng från jobbet. Det är en del som ska sluta nu. Några för att plugga andra för att de känner fört. Men kvällen var riktigt kul tills där i slutet, då det var dags att ta förväl av vissa, då blev det sentimentalt. Tre av dem som slutar är mina BFFs arbetskamrater och att inte ha kvar dem på jobbet kändes riktigt tungt.

Sen har vi ju kvällen igår. Min bög Jacob letade sig hit till Stockholm och vi möttes upp hos en gammal barndomsvän åt honom. Det var en sådan där riktigt bra kväll med vin på balkong och dåliga skämt. Sen urartade det i någon slags femkamp då vi hade tävlingar i att stå i 90-gradig vinkel och självklart det uppskattade filmmusiksquizet. Tanken var att vi skulle gå ut tills det inte var tanken längre och vi blev kvar där. Jag somnade på soffan i vardagsrummet med Jacob i den andra soffan mittemot. Humor var det ju när jag vaknade mitt i natten och tyckte det var fruktansvärt varmt. Eftersom detta med att sova över var en spontangrej så hade jag inte med mig "sova över kläder" så jag sov i det jag kom. Jag kände att det inte funkade och ville klä av mig. Men hur skulle Jacob reagera över att vakna och se mig endast i trosor? Jag funderade över det i fem minuter, sen klädde jag av mig, och somnade om. Han hade inte reagerat så starkt förutom det faktum att han hade noterat att jag somnade med kläderna på och vaknade naken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar