söndag 17 juli 2011

Bön i förebyggande syfte

Har ni som är ateister funderat över att om det skulle finnas en Gud så skulle det varit väldigt dumt att man inte trott och bett? Liksom man dör och sen plötsligt så står man där vid pärleporten och blir inte insläppt. Jag behöver inte oroa mig för det längre. Innan jag åkte iväg till Jämtland så önskade Gudrun och Bernt mig en trevlig resa och berättade samtidigt att de ber för mig varje dag (de är praktiserande kristna). Och jag bara; vad skönt! Då slipper jag som oroa mig och har som säkrat för alla tänkbara möjligheter som livet efter detta kan innebära.

Jag lovar, det är en lättnad för mig och jag är glad att någon anstränger sig. Och då funderar jag på om man kan göra en slags affärsgrej av detta? För människor som inte tror men inte heller kan säga säkert att inte en Gud finns. De kan få betala för att ha någon som ber för dem. På så vis täcka upp för allt! Jag tror på denna idé.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar