tisdag 28 juni 2011

Dammsugarproblem

12 timmars arbetsdag i svettvärme. Sen hann jag inte tvätta då jag kom hem så nu är jag inne på reservtrosorna. Sådana där söndertvättade från H&M. Oformade. Sådana ingen bör få se, någonsin.

Har ni varit med om något som ni undrat över men inte orkat fråga i början och sen har det övergått så det gått för lång tid så det inte går att fråga om det längre? Så har det varit med mig och Gudruns dammsugare. När jag flyttade in så räknade jag med att flytta ut ganska så snabbt så den första månaden så funderade jag inte så mycket på dammsugaren. Efter den smekmånaden, när jag insåg att jag skulle bli kvar längre, så kände jag att det var dags att dammsuga och då dök den upp där på hallgolvet en dag så då tog jag tillfället i akt och dammsugade. I början dök den upp med jämna tvåveckorsmellanrum i hallen, köket eller vardagsrummet så jag passade på men sen blev dammsugarens uppkomst mindre frekvent. Det skulle inte varit ett problem om jag skulle vetat vart dammsugaren var undanstoppad men det visste jag inte. Trots att jag vände upp och ner på hela lägenheten så hittade jag inte den där förbaskade dammsugaren. Och efter att bott inneboende i över fem månader så blir det väldigt försent att fråga vart dammsugaren står den femte månaden. Då kan Gudrun trott att jag helt seriöst inte dammsugat på fem månader.

Men detta löste sig då bror och hans tjej var här. Dom hittade den, hittade den gömd i ett skåp bredvid kylskåpet. I köket. Det enda stället jag inte letade på. Problemet löst.

1 kommentar:

  1. Din pappa har inte hittat igen dammsugaren på 30 år, släktdrag?

    SvaraRadera