söndag 31 juli 2011

Intensiv semester

Idag flög jag första gången själv, utan en Frida eller Fia som håller i handen. Jag måste erkänna att det fortfarande känns mycket obehagligt. Sådär tunga metallsaker har inget att göra i luften. Men förutom det lilla faktumet att jag var dödsrädd så var det ändå relativt smidigt får jag lov att säga.

Annars har det ju som varit mycket resande och kalasande. Anlände i Umeå på torsdag kväll och det första jag å Linda gjorde var att dra ut på Lottas och ta en drink. Sen fortsatte det i den andan och på fredagen körde vi grillning hemma hos Linda där bland annat välkända ansikten som Frida, David och Yvonne dök upp. Och, inte att förglömma, så mötte vi upp en Vickis ute på krogen också. En Vickis som är hemma i Sverige på kortvisit. Men vilket fredagskalas det blev. Hade det så underbart med de gamla gamarna.

Sen på lördagen så var det 150 års fest uppe i Skellefteå med bland annat Henry som huvudgäst som ansvarade för 25 av de åren. Till en början var det som svårt att veta hur festen skulle bli eftersom den större delen av deltagarna var över 70 år. Men sen kom det igång och det kom igång rejält och blev även där en trevlig tillställning.

Men nu är man ju slut som människa och det ska bli skönt att komma tillbaka till jobbet igen efter en sådan här intensiv semester.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar