söndag 10 juli 2011

Barnfria veckan påbörjas

Fullt upp i helgen som vanligt. Imorse blev jag till och med väckt klockan 09.11 av att det ringde på dörren. Det var min kollega. Vi hade som bestämt oss för att träffas och fara iväg och bada idag. För mig handlade det om att kliva upp vid elva och dra vid tolv. För henne innebar det att vi drar tidigt som attans och inte alls avnjuter att det är söndag och sovmorgon. Ibland är det så drygt med dessa morgonpigga människor.

För att sammanfatta helgen lite kort så efter jobbet i fredags så drog jag iväg med ett gäng av kollegorna på uteserveringen Gården där vi åt och drack öl. Äcklig mat för det priset kan jag kritisera. Sen efter det där uteservandet så tog jag med dem på gayklubben Paradise där vi dansade mycket och länge. De hade aldrig gayklubbat tidigare, kollegorna var lyrisk. Igår, lördag, så mötte jag upp Sofie med en gigantisk baksmälla. Vi lunchade på stan innan vi drog hem till henne och avverkade hela tre filmer och åt en massa mat. Mysdag.

Imorgon påbörjas sista arbetsveckan innan semester. Men den blir softis eftersom jag är satt på att fixa på förskolan. Plocka i förråd och annat. Barnfritt med andra ord!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar