torsdag 2 september 2010

Rainyface

Idag sa jag adjö till Vickis som nu drar till Florida och blir borta i en evighet och lite till. Det blev lite känslomässigt och efter var jag lite rainyface. För att plåga mig lite extra så letade jag upp lite bilder på Vickis och mig. Gamla minnen. Inte kronologisk ordning.

Överlevnads kick-off nummer två. Vickis, jag och hundarna drog iväg ut i skogen och tältade en natt. Vi stannade vid någon väg, gick 20 meter in i skogen och slog upp ett tält. Överlevnad på hög nivå.

Första överlevnads kick-offen tog plats i Villvattnet där vi var i Vickis stuga. Vi fiskade, vi åt godis och tog en utflykt till någon å. Vi ser ut att ha mycket trevligt här!

Överlevnads kick-off 3 a la Luleanska skärgården. Båt ut till kluntarna där vi överlevde med bastu, grilla i solnedgången, vin och vinglas.

En upplaga av kräft-/korvskiva. Alla åt kräftor utom jag och Sara, vi åt korv. Här testar jag och Vickis göra ett flygplan, gick inte bra.

En av våra första vadslagningar. Om jag gick ut på krogen med en tröja som det stod bebis på så skulle jag bli bjuden på en tacomiddag(?). Saken var den att när någon frågade så skulle jag säga att jag var gravid och att jag drack för två. Höll tills jag träffade en gammal granne från hembygden i slutet av kvällen. Jag förlorade. Dock enda gången jag förlorat mot någon som är född i lejonets stjärntecken.
.
Så nu ska lilla "matcharen" flytta. Tycker ni kan följa hennes blogg på: http://svenskafloridafrun.blogspot.com/

1 kommentar:

  1. ååå, vad söt du är :) Du har verkligen valt de vackraste korten också! Haha Överlevnadskickoff 1 skulle lätt kunna förknippas med I en annan del av Köping :P

    Miss you!

    SvaraRadera