tisdag 21 september 2010

Okej att mobba mobbarna?

För att klargöra en sak. Jag är en röd, muslimälskande feminist. Jag tyckte det var obehagligt att ett främlings- och hbtfientligt parti som Sverigedemokraterna kom in i riksdagen. Dock tycker jag att det är minst lika obehagligt den häxjakt som nu påbörjats på de som röstade på SD i detta val. Rättfärdigas denna mobbning mot SD-sympatisörer genom att SD är värre? Gör det oss till bättre människor om vi smutskastar SD? Hamnar vi inte på samma nivå då? Jag menar, är det okej att mobba mobbarna?

För att det inte ska bli några missförstånd så syftar jag i detta inlägg inte på alla dessa "Vi gillar olika"-kampanjer utan riktar mig endast till denna häxjakt på SD-väljare som försigår på bl.a. facebook. Att hylla det mångkulturella Sverige är rätt sätt. Inte att behandla främlingsfientlighet med fientlighet.

1 kommentar: