torsdag 2 september 2010

Någon

Fisketur 7,2. Direkt efter skolan slutat idag så for jag ner på fiskeaffären och införskaffade nya "dödskrokar" eftersom gammelBorren tog min förra. För att vara på den säkra sidan så införskaffade jag också en ny lina som tål gammelBorrevikt. Att inte få fisk ska inte bero på utrustning utan mer den egna inkompetensen. Vilket det visade sig existera också.

Jag vill inte nämna namn men Någon hade köpt ett kastspö till denna dags fisketur. Någon hade lite problem med monteringen och rullen råkade hamna upp och ner. Någon trasslade till linan och Någon råkade också få en annan fiskare på kroken, rent bokstavligt. Jag lovade i och för sig Någon att inte nämna något om detta men det var så kul, så awesome!

Annars fick vi ingen fisk idag men det var ändå sådär värt. Vindstilla, solnedgång, muslimmåne. Det var riktigt, riktigt vackert ute så att man blev nästan hänförd.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar