fredag 9 september 2011

Pensionärerna

Tvättstugestölderna har trappats upp. En kvinna blev av med en blus och en kjol (arg lapp i tvättstugan) å jag saknar ett par byxor sen förra tvätt-aftonen. Nu var ju de byxorna väldigt gamla och väldigt fula men sjukt sköna så jag använde dem. Möjligtivs lite tur ändå att någon snodde dem, liksom ofrivillig uppfräschning av mig. Men jag diskuterade detta lite snabbt med Gudrun nu då jag var på väg ner i tvättstugan denna kväll. Sen började hon; "Det bor ju tre invandrarkillar i dessa lägenheter...". Och jag bara "Nej Gudrun, inte du också!", tänkte jag skarpt.

Folk har sina fördomar kan man lugnt konstatera. Det bor flest pensionärer här och då får de som sticker ut, de tre invandrarkillarna skulden. Dock har ju jag också mina fördomar för det första jag tänkte då jag blev bestulen var att det var någon tjuvaktig äldre tant med tråkiga vardagar som snott från mig.

2 kommentarer:

  1. Enligt väktare och kassapersonal på mataffärer som jag känner är pensionärer väldigt överrepresenterade när det kommer till snattning... du kanske skulle ta en titt i Gudruns garderob? Hon var ju trots allt väldigt snabb på att skylla på andra. Just saying...

    SvaraRadera
  2. Har hört det där jag med om pensionärers stöldbenägenhet. Undra varför det blir så? Möjligtvis för dålig pension?

    SvaraRadera